webbdesign och webbyrå wordpress

Webbyrå omfattande natur, som en långsiktig investering snarare än ett impulsköp, kan också påverka att relativt få besökare når de enskilda sidorna för respektive mål. Då målen innehåller viktig information om pris, design, mått samt möjlighet till rådgivning och inredningshjälp är de dock fortfarande högst relevanta även för en besökare som ännu inte är nära ett köpbeslut. I och med att 92% av besökarna på startsidan inte rör sig på avdelningarna mot något av webbplatsens mätbara mål går det att konstatera att navigeringen mot målen inte är tillfredsställande. Eftersom webbplatsen är beroende av återkommande besökare, samt att köpbeslut kan ske vid tillfällen som är svåra att uppmäta, som exempelvis långt in i framtiden eller i en fysisk köksbutik, är det också av vikt att även webbplatsens design resulterar i ett positivt intryck av besökaren. En god webbdesign och webbyrå wordpress är essentiell för att få konsumenter att genomföra köp i digitala butiker. God design inger förtroende och ökar chansen för ett genomfört köp online .

För en lyckad internationalisering av en digital butik bör företag anpassa den digitala butikens design utifrån målgruppen och kulturer i det aktuella landet . Slutligen är den digitala butikens olika kategoriavdelningar att föredra framför en sökruta, detta då kunder primärt söker efter produkter via kategoriavdelningar och inte via webbplatsens webbyrå. Vissa avvikande justeringar, som att översätta prototypen från danska till svenska, gjordes för att underlätta användartesterna och för att fokusera på designen och inte användarnas språkkunskaper. Utöver detta byggdes prototyp A så nära originalsidan som möjligt.

Webbdesign i Stockholm

Testanvändarna fick fem uppdrag att lösa på respektive prototyp samtidigt som de ombads att använda Tänka-högt metoden. Frågorna utvecklas utifrån SEO-Kurs i Stockholm fastställda mål för webbplatsen samt för att uppfylla studiens frågeställning. Tänka-högt metoden innebär att personen som utför användartest ombeds att säga allt hen tänker och ser under användartestet. En person ställer frågor och ytterligare en person observerar hela Webbyrå – Skapar webbplatser som gör succé‎.

Samtliga fem uppdrag lästes upp för användaren samtidigt som uppdragen skriftligen fanns tillgängliga för användaren under hela användartestet. Både ljud och skärmbild spelades in under användartesterna för att ha materialet dokumenterat och kunna återgå till efter avslutade användartesterna. Genom videoinspelning registrerades även användarens klickbeteende för att kunna analysera hur muspekaren rört sig och vid vilka moment på skärmen som problem uppstod, respektive vilka moment som genomfördes enkelt och sökoptimering stockholm.

Kommentera